سشوار : راهنمای کاربردی خرید سشوار – بهترین مارک سشوار کدام است ؟

| بهترین مارک سشوار کدام است ؟

سشوار : راهنمای کاربردی خرید سشوار – بهترین مارک سشوار کدام است ؟

در جستجو برای خرید سشوار خوب با این سوال روبرو میشویم که بهترین سشوار کدام است ؟ بهترین مارک سشوار کدام است ؟ چه تعریفی از خوب و بهترین در ذهن داریم ؟
همه ی ما به دنبال وسایلی هستیم که با کمترین هزینه تمامی نیاز های حال و آینده ی ما را برآورده کند ، که این موضوع را با لفظ خوب یا بهترین بیان میکنیم .
در این مقاله سعی می کنیم سناریوهای مختلف را بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم در جهت رفع نیازهای خود بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم و در آخر مدل های معروف و محبوب برای هر مورد را معرفی میکنیم . . قبل از آن به معرفی انواع سشوارها می پردازیم .

 

 

انواع سشوار و قابلیت و امکانات آنها

سشوارها به انواع زیر تقسیم بندی می شوند :

سشوار حرفه ای :

این سشوارها برای سالن ها و آرایشگاه ها طراحی شده اند و معمولا از آخرین فنآوری ها و مرغوب ترین قطعات ساخته می شوند تا نظر آرایشگران که معمولا مشکل پسند هستند را جلب کنند . البته اگر شما هم مشکل پسند هستید می توانید از این محصولات بهره ببرید .

البته توجه داشته باشید که همه ی محصولات حرفه ای برای خرید و استفاده در منزل مناسب نیستند مخصوصا فرکننده ها . چون امکان استفاده ی انفرادی از بسیاری از آنها وجود ندارد و می بایست توسط شخص دیگری که بر روی سر شما تسلط دارد به کار گرفته شود .

از امکاناتی که در سشواری های حرفه ای به کار میرود می توان به استفاده از موتور AC ، سرعت باد و وات بیشتر ، تکنولوژی آیونیک نام برد . در همین جا این موارد را توضیح می دهیم .در دامه ی راهنما به آشنایی با آنها احتیاج پیدا خواهیم کرد .

موتور AC :

شاخص ترین تفاوت سشوارهای خانگی و حرفه ای استفاده از موتورهای پرقدرت و پردوام AC است . تولید کنندگان این موتور ها ادعا می کنند که در بعضی از مدل های این موتور ها تا ده هزار ساعت کارکرد خواهند داشت در مقابل دوهزار ساعت کارکرد موتورهای DC معمولی که در سشوارهای خانگی استفاده می شود ، رقم قابل توجهی است .

سرعت وزش باد :

سرعت وزش باد در سشوارهای حرفه ای از حدود ۸۰ شروع شده و تا حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و بیشتر در مدل های لوکس ادامه میابد.

وات :

همان طور که حتما می دانید هر چه وات سشوار بیشتر باشد دستگاه موتور دستگاه قوی تر است . این برای سایر دستگاه ها نیز صدق می کند ولی باید مواظب وات های تقلبی که بر روی بسیاری دستگاه ها نقش بسته بود.

تکنولوژی آیونیک :

آخرین تکنولوژی مورد استفاده در سشوارها است . سیستم یون‌ساز برای از بین بردن حالت الکتریسیته موها، درخشش و مقاوم ماندن مو در برابر حرارت و گرما طراحی شده است . این نوع سشوار با انتشار میلیون‌ها ذره یون بر روی موها باعث می‌شود مولکول‌های آب با حرارت بسیار اندکی شکسته و تجزیه شوند . تارهای مو می‌توانند این ذرات بسیار ریز را جذب کنند . در ضمن با جذب تقویت کننده‌ها که به‌صورت یون هستند، آسیب سلولی در موها کاهش می‌یابد. جذب رطوبت همچنین باعث می‌شود موهایی که نازک شده‌اند، براق‌تر و لطیف‌تر و ابریشمین به نظر بیایند.

استفاده از این تکنولوژی ، موجب می‌شود موها ۵۰ درصد سریع تر خشک شوند و به همین دلیل، مدت زمان استفاده از سشوار کاهش میابد و در نتیجه هم حرارت و هم میزان برق مصرفی نیز کاهش می‌یابد. در ضمن این سشوارها با دمای نسبتاً‌ خنکی موها را خشک می‌کنند و به این ترتیب میزان آسیب ناشی از سوختگی نیز به حداقل ممکن می‌رسد. گفته می شود که استفاده از این تکنولوژی از ایجاد  الکتریسته ی ساکن و وز شدن موها جلوگیزی می کند .

دکمه تنظیم دما و سرعت :

امروزه بیشتر سشوارها حتی سشوار های ارزان مسافرتی این گزینه ها را دارا می باشند و نیازی نیست نگران این مورد باشید .

سشوار خانگی ( کلاسیک ) :

این سشوارها به دلیل استفاده از موتورهای DC نسبت به سشوارهای حرفه ای ارزان تر هستند ،اما در عوض دارای قدرت کمتر و عمر کوتاه تری می باشند.
علاوه بر قیمت کمتر از دیگر مزایای استفاده از موتورهای DC میتوان به سبک تر بودن و کم صدا بودن این موتور ها اشاره کرد.

سرعت وزش باد : سرعت وزش باد در سشوارهای خانگی از حدود ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت است .

سشوار چرخشی برس دار ( برس های دمنده ) :

این دسته از سشوارها به دوسته ی چرخشی و عادی ثابت تقسیم می شوند . این سشوار ها در حقیقت حالت دهنده نیز می باشند و مورد استفاده و علاقه ی بسیاری از خانم ها قرار گرفته اند . با توجه به اینکه این نوع سشوارها با درجه حرارت کمتری نسبت به اتوموها و فرکننده ها به موها حالت میدهند ، باعث سالم ماندن موها می شوند و برای استفاده ی روزانه بسیار مناسب تر هستند.

این برس ها با وجود استفاده از موتورهای DC و سرعت کم باد نسبت به سشوارهای خانگی بسیار کارآمد هستند . در حقیقت به علت نزدیکی این برس ها به مو احتیاجی به سرعت و حرارت زیاد نیست .

سشوار خوب !!

باید به این نکته بسیار بسیار توجه کنیم که سشوار خوب برای هر کسی معنی و مفهوم متفاوتی دارد . ممکن هست سشواری که برای شخصی با موهای بلند بهترین سشوار باشد برای شخصی با موهای کوتاه مناسب نباشد.

پس بهتر است ابتدا مدل موی خود را مشخص کنیم و سپس به دنبال سشواری برای پاسخ به آن نیاز ها بگردیم .

توجه : ما در این راهنما با توجه گستردگی محصولات برندها و برای پرهیز از طولانی شدن بیش از حد از برند بابیلیس برای یافتن راه حل استفاده میکنیم . هر چند بابیلیس از برندهای قدیمی ، معتبر و شناخته شده است و همین امر باعث انتخاب این برند برای این آموزش شده است و تمامی نیاز های شما را بر طرف می سازد، اما شما با یادگیری اصول کلی انتخاب و تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین سشوار میتوانید محصولاتی با عملکرد مشابهی را در سایر برندها به دلخواه بیابید.

بهترین سشوار ها بر اساس نوع مو

سشوار خوب برای موهای کوتاه :

موهای کوتاه نیازی به سشوارهای پرقدرت ، گران قیمت ندارند . حتی سشوار های چرخشی هم برای آنها مناسب نیست . چون طول موها کوتاه است و مو را نمی توان به دور برس پیچید در نتیجه برس چرخشی کارایی ندارد.

اگر موهای کوتاهی دارید و چند روز یک بار به سشوار کشیدن احتیاج پیدا می کنید به موتور AC نیازی ندارید و هزینه برای امکانات زیاد صرفا هدر دادن پول است.

در اینجا دو سشوار خانگی از محصولات بابیلیس برای شما انتخاب شده است . می توانید با کلیک برا روی انها مشخصات کامل هر کدام را مشاهده کنید و به نسبت نیاز و بودجه ای که دارید انتخاب نمایید.

به صورات اجمال به تفاوت این دو سشوار می پردازیم :

سشوار مدل ۳۴۱ مدل گران قیمت تری نسبت به مدل ۳۰۲ است .

مدل ۳۴۱ همراه با پخش کننده ( دیفیوزر ) عرضه شده است ولی مدل ۳۰۲ فاقد پخش کننده ( دیفیوزر ) است .

قدرت مدل ۳۴۱ ، ۲۲۰۰ وات است در حالی که قدرت مدل ۳۰۲ ، ۲۰۰۰ وات است .

وزش باد مدل ۳۴۱ برابر ۸۰ کیلومتر در ساعت است ، وزش باد مدل ۳۰۲ برابر ۷۵ کیلومتر در ساعت است.

مدل ۳۴۱ به تکنولوژی آیونیک مجهر است ، مدل ۳۰۲ فاقد این تکنولوژی است.

با وجود این که سشوار ۳۰۲ یک مدل نسبتا کارآمد با قیمتی مناسب است اما از بین این دو مدل قیمت سشوار مدل ۳۴۱ به صرفه تر است .

 

برای برخی آقایان یک سشوار مسافرتی هم کفایت می کند و پاسخ گوی نیاز های آنها خواهد بود. همچنین به دلیل امکان تا شدن دسته و سبکی وزن آن به راحتی میتوان آن را در چمدان و یا کیف جا داد و با خود سفر برد و از این نظر بسیار انتخاب مناسبی است .

بهترین سشوار مسافرتی

یکی از بهترین سشوار های مسافرتی موجود در بازار سشوار بابیلیس ۵۲۵۰ می باشد . این سشوار با قدرت ۱۲۰۰ وات بسیار سبک و جمع و جور است و با دسته ی تاشو برای حمل و نقل بسیار مناسب است . این سشوار دارای سه درجه تنظیم هوای گرم و سرعت است .

سرعت وزش باد آن ۵۰ کیلومتر درساعت است و همراه با یک سری متمرکز کننده و کیف نگهداری عرضه می شود. همانند سایر محصولات بابیلیس دارای گارانتی ۱۸ ماه اصلی بابیلیس ( پرستیژ کیش ) می باشد .

قابلیت جالب دیگر این مدل ولتاژ دوگانه می باشد . که توانایی کارکرد با ولتاژهای ۲۳۰ و ۱۲۰ ولت را همزمان دارد و در سفرهای برون مرزی نیازی به نگرانی در مورد ولتاژ برق کشور مقصد ندارید.

میتوانید برای مشاهده ی تصاویر ، کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت سشوار بابیلیس ۵۲۵۰ بر روی محصول زیر کلیک نمایید.

 

سشوار خوب برای موهای بلند ، ضخیم و زبر :

برای هر کدام از انواع موهای ضخیم ، بلند و یا زبر به یک وسیله ی پر قدرت نیاز دارید . یک سشوار خانگی پرقدرت میتواند انتخاب مناسبی باشد ولی با توجه به اینکه برای خشک کردن موهای بلند و ضخیم زمان زیادی لازم است و عمر دستگاه در اینجا اهمیت دارد ،  اگر برای خرید یک سشوار حرفه ای با موتور AC سرمایه گزاری کنید شاید به صرفه تر باشد .

 

در اینجا نیز چند سشوار حرفه ای از محصولات بابیلیس برای شما انتخاب شده است .

مدل های ۶۶۱۰ و ۶۶۱۵ از مدل های محبوب در رده ی سشوار های پر قدرت محسوب می شوند . اجازه بدهید نگاه دقیق تری به تفاوت های این دو مدل بیاندزیم .

هر دو این سشوارها دارای موتور حرفه ای AC می باشند . تفاوت عمده ی این دو مدل در این است که تمرکز مدل ۶۶۱۰ بر سبکی و تمرکز مدل ۶۶۱۵/۶۶۱۶ بر قدرت است.

( مدل ۶۶۱۵ و ۶۶۱۶ تنها از لحاظ رنگ متفاوت هستند و فرق دیگه ای ندارند )

وزن مدل ۶۶۱۰ تنها ۴۹۳ گرم ( بدون سیم )  است ؛ مجهز به تکنولوژی آیونیک و دارای سرعت وزش باد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد .

مدل ۶۶۱۵ در عوض دارای سرعت وزش باد ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد .

 

اطلاعات بیشتر را در مورد این دو محصول را در لین های زیر دنبال کنید .

 

از دیگر سشوارهای پرقدرت در رده ی سشوار های حرفه ای میتوان به سشوار حرفه ای بابیلیس ۶۶۷۰ اشاره کرد که با مصرف کم و قدرت ایجاد وزش باد تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت به یک انتخاب خوب برای آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها تبدیل شده است .

 

 

این سشوار از سیستم یون ساز پیشرفته بهره میبرد ، دارای موتور AC قدرتمند با طول عمر بالا  و ساخت کشور ایتالیا می باشد . همان طور که اشاره شد این سشوار با وجودی که قدرت ایجاد وزش باد تا ۱۷۰ کیلومتر برساعت را دارد ، دارای موتور ۲۲۰۰ واتی است که این نشانگر بهینه بودن موتور این دستگاه و تکنولوژی بالاتر به کار رفته در آن است .

 

سشوار خوب برای موهای معمولی :

رنج وسیعی از موها در این بازه قرار میگیرند. اگر چه برای این نوع موها میتوان سشوار حرفه ای و یا خانگی انتخاب کرد ولی احتمالا یک سشوار برس دار میتواند انتخاب مناسب تری باشد. با سشوارهای برس دار میتوانید به راحتی بعد از حمام موها را خشک کرده و حالت دهید .

در اینجا دو نوع سشوار برس دار تقریبا کامل معرفی می کنیم . بابیلیس ۲۷۳۶ که برس دار چرخشی است و مدل ۱۲۱ که با برس ثابت عرضه شده است .

حالت دهنده و سشوار چرخشی بابیلیس ۲۷۳۶ ( Babyliss 2736 E )

مشخصات فنی:

قدرت ۱۰۰۰ وات

سری صاف کننده آرگونومیک ( دندانه های سرامیکی )

سیستم کنترل فشار: ۴ حالت

سری چرخشی سرامیکی ۵۰ میلی متری

برس مویی ۲۰ میلی متری گرد

سری متمرکز(فر کننده)

دارای رل بیگودی

فیلتر متحرک

سیم گردان

کیف نگهداری

۲ درجه تنظیم سرعت / حرارت + تنظیمات باد سرد

تکنولوژی آیونیک (تولید یونهای منفی جهت حالت گیری بهتر موها)

 

قیمت  سشوار چرخشی بابیلیس ۲۷۳۶ را در زیر مشاهده فرمایید .

 

 

سری سرامیکی ۵۰ میلیمتری این برس کمک میکند تا موها با ترکیب حرارت ملایم سرامیک و هوای داغ حالت بگیرند .

سشوار چرخشی برس دار بابیلیس ۱۲۱ ( Babyliss AS 121 )

مشخصات فنی:

قدرت ۱۲۰۰ وات

دارای ۴ لوازم جانبی:

سر آرگونومیک صاف کننده ( دندانه های سرامیکی )
برس گرمایشی ۳۸ میلی متری سرامیکی
برس ۲۰ میلی متری
برس فر کننده ۲۵ میلی متری

عملکرد آیونیک ( تولید یونهای منفی جهت حالت گیری بهتر موها )
۳ درجه تنظیم سرعت / حرارت + تنظیمات باد سرد
فیلتر متحرک
سیم گردان
کیف نگهداری

قیمت سشوار چرخشی برس دار بابیلیس ۱۲۱ و بابیلیس ۱۰۰ را در زیر مشاهده فرمایید .

 

 

سشوارهای برس دار : سشوار های همه فن حریف

شاید بتوان به این سشوار ها سشوارهای همه فن حریف هم گفت چون با وجود سری های مختلف حتی برای موهای فردار . مو های کوتاه و حتی آقایان هم مناسب هستند .

 

سشوار خوب برای موهای فردار ومجعد :

قبل از پرداختن به این نوع از انواع موها باید با دو سری یا افزونه ای که همراه با برخی سشوار ها عرضه می شوند آشنا شویم.

دو نوع سری برای سشوارها موجود است :

۱ ) سری متمرکز کننده : است که تقریبا در همه ی سشوار ها وجود دارد و به شما کمک می کند تا در هنگام خشک کردن و یا حالت دهی به موها ، هوای خروجی را در یک نقطه متمرکز کنید.

۲) سری های پخش کننده ( دیفیوزر ها ): برای حفظ و بهبود فرطبیعی موها میتوانید از این نوع سری ها استفاده کنید . دیفیوزر ها هوای خروجی را به صورت یک نواختی پخش می کنند و در نتیجه فرهای طبیعی را به آرامی و با ملایمت خشک میکنند . در صورت عدم استفاده از دیفیوزر ها جریان هوای سشوار باعث از دست رفتن حالت فر و موج طبیعی موی این دسته از افراد می شود.

هر چند پخش کننده ها برای موهای فردار مناسب هستند اما علاوه بر آن ها  کسانی که موهای آنها داری فر کمی نیز می باشد میتوانند با استفاده از پخش کننده یک حالت موج طبیعی زیبا به موهای خود بدهند .

امروزه معمولا سری پخش کننده بر روی سشوارهای حرفه ای قرار ندارد و بیشتر بر روی سشوارهای خانگی قرار میگیرد ولی برای هر نوع سشواری می توانید به راحتی آن را به صورت مجزا تهیه کنید .

حتما متوجه شده اید که برای موهای فردار انتخاب یک سشوار با سری پخش کننده میتواند راه حل مناسب و خرید خوبی تلقی شود. دیفیوزر با پخش کردن حرارت در یک منطقه ی وسیع می تواند موج و فرهای طبیعی زیبایی بعد از حمام ایجاد کند وو از طرف دیگر از آسیب دیدن موها بر اثر حرارت جلوگیری نماید .

سشوار برس دار خوب برای موهای موقتا کوتاه و موقتا بلند!!

حال این سوال پیش می آید که اگر به صورت موقت موها کوتاه بود و در آینده تصمیم به بلند کردن موها داشتیم و( یا بالعکس ) چه سشواری باید انتخاب کرد ؟

اکنون بعد از مطالعه ی این مقاله پاسخ به این سوال برای شما ساده  است.

جواب :  از بین سشوار چرخشی ۲۷۳۶ و سشوار برس دار ۱۲۱ یکی را باید انتخاب کرد .

بله درست است ، به علت وجود سری ۲۰ میلیمتری گرد در این دو سشوار ، میتوان از این سری ها تا زمان بلند شدن موها استفاده کرد و بعد از بلند شدن موها میتوان از سری های قطورتر بهره برد .

به این نکته توجه کنید که هر دوی این مدل ها دارای یک برس مویی ثابت با قطر ۲۰ میلیمیتر هستند . اما بابیلیس ۱۲۱ یک برس فر کننده ی ۲۵ میلیمتری اضافه تر دارد .

خلاصه ی مطالب :

ما در اینجا سعی کردیم حالت ها و موقعیت های مختلف را بررسی کرده و بهترین انتخاب را با توجه به تنوع نوع و جنس موها تشریح کنیم . اگر با حالتی مواجه شدید که در این مقاله بررسی نشده بود در کامنت ها به ما اطلاع بدهید .

سعی کردیم که تعداد محصولات معرفی شده کم و از یک برند باشد تا شما عزیزان دچار سردرگمی نشوید. کلا ۷ محصول برای پوشش همه ی انواع موها معرفی شده است که به صورت خلاصه به صورت زیر است :

محصولات قابل استفاده برای موهای کوتاه : سشوار مسافرتی ، سشوارهای چرخشی

محصولات قابل استفاده برای موهای صاف بلند، ضخیم، زبر : سشوارهای حرفه ای

محصولات قابل استفاده برای موهای فردار و مجعد : سشواره های کلاسیک پر قدرت و حرفه ای همراه پخش کننده ( دیفیوزر )

محصولات قابل استفاده برای موهای معمولی : سشوارهای برس دار ( چرخشی و غیر چرخشی ) ، سشوارهای حرفه ای و کلاسیک

برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب ما برند معروف و قابل اطمینان Babyliss را برای معرفی محصولات معرفی کردیم ، اما شما میتوانید با استفاده از اطلاعات این مقاله محصول مناسب را در دیگر برند ها مثلا Remington بیابید .

همچنین اگر نکته ای برای کامل تر شدن این راهنما به نظرتان رسید ، آن را با ما و بقیه ی دوستان به اشترک بگزارید. اگر سوالی به نظرتان رسید حتما با ما در میان بگذارید ، سوالات و نظرات شما به کامل شدن این راهنما کمک میکند .

آخرین به روز رسانی : فروردین ۱۳۹۷

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • نسيم پاسخ

    واقعا مقاله ی مفیدی بود، خیلی جامع و کامل.
    برای موهایی که رنگ یا دکلره شده و نیازه که سشوار بشه تا زیباییش بیشتر نشون داده بشه،بین دو مدل سشوار چرخشی که معرفی کردید کدوم مناسب تره؟ و اینکه صاف کنندگی و حالت دادن این نوع سشوار ها مثل خدماتیه که از سالن میگیریم؟(براشینگ خوب)

    31/07/2018 در 5:38 ب.ظ
    • خانه بازار پاسخ

      سلام ، ممنون از لطف شما

      چون معمولا سشوار کشیدن در منزل توسط خود شخص انجام میگیره سشوار چرخشی نسبت به سشوار بیگودی با سری ثابت ارجحیت داره ولی استثنا هم وجود داره و بعضی اشخاص سر ثابت را ترجیح میدهند .
      در مورد سوال دوم بستگی به چند عامل داره .

      عامل اول دستگاه مورد استفاده توسط سالن ها هست : اگر سالنی که مراجعه میفرمایید از سشوارهای گران قیمت و حرفه ای با سرعت بالا استفاده کنند براشینگ بهتر انجام میشه .
      عامل دوم به مهارت آرایشگر باز میگرده : اگر آرایشگر شما مهارت زیادی داشته باشه حتی با تجهیزات پیش پا افتاده هم کار قابل قبولی اراده میده .
      عامل سوم که در نتیجه دخیل هست سشوار کشیدن توسط شخص سوم هست ، یعنی شما از کسی بخواهید که موهای شما را سشوار کنه . چون در این حالت شخص سشوار کننده کنترل بیشتر روی مو ها داره به صورت کلی ( به فرض ثابت بودن سایر شرایط ) نتیجه کار مطلوب تر خواهد بود و به نتیجه ای که در سالن ها میگیرید نزدیک تر خواهد بود .

      پس به طور کلی می تونیم بگیم که اگر به سالنی مراجعه میکنید که یک آرایشگر حرفه ای با تجهیزات حرفه ای در اونجا به شما سرویس میده ، دقیقا همون نتیجه را در خانه نمیتونید داشته باشید. ولی میتونید با تهیه یک سشوار چرخشی و کمی تمرین و یا کمک گرفتن از دوستان موهاتون را در حد کاملا قابل قبولی زیبا کنید .

      22/10/2018 در 1:00 ب.ظ
  • مایکل پاسخ

    سلام. واقعا مطالبتون جامع و کامل بود. با تشکر

    09/10/2018 در 1:29 ق.ظ
    • خانه بازار پاسخ

      سپاسگزارم ، لطف دارید . خوشحال هستیم که این مطلب مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته .

      22/10/2018 در 1:16 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + = 14


has been added to your cart.
Checkout
راهنمای خرید خانه بازار