اتو بخار ، اتو پرس ، اتو بخار مخزن دار ، اتو بخار ایستاده :

انواع و بهترین مارک اتو کدام است ؟

اتو بخار ، اتو پرس ، اتو بخار مخزن دار ، اتو بخار ایستاده :

اتو بخار یکی از لوازم پر استفاده در هر خانه ای است. انتخاب صحیح این وسیله می تواند ، زمان زیادی را روزانه برای شما صرفه جویی کند و اتو کردن لباس را از یک کار خسته کننده به عملی لذت بخش تبدیل نماید. تا پایان این راهنمای خرید با ما همراه باشید تا با بررسی انواع اتو و تطبیق آن با نیاز های شخصی شما بهترین نتیجه را از خرید اتو حاصل کنید.

در ابتدای هر بخش انواع مختلف اتو را معرفی میکنیم و سپس به برند ها و مدل های پر فروش و محبوب اشاره می کنیم . در انتها یک نتیجه گیری و مقایسه کلی بر روی همه ی گزینه ها انجام میدهیم و در نهایت اشاره ای به خرید میز اتو خوب داریم .

برای کسانی که فرصت کافی برای مطالعه همه ی این راهنما را ندارند پاسخ های کوتاه آماده کرده‌ایم که می توانند از آنها استفاده کنند.

شاه کلید اصلی در یک خرید اتو ی موفق تحلیل نیاز های شخصی و تطابق آن با ویژگی های محصول است . این راهنما در خانه بازار با وسواس و دقت برای ایجاد یک خرید موفق و لذت بخش برای شما تهیه شده ، پس در خرید عجله نکنید و تا پایان همراه ما باشید. همچنین اگر پس از مطالعه سوالی در مورد خرید اتو برای شما باقی بود می توانید در کامنت ها مطرح نمایید.

دقت فرمایید که این نوشته یک راهنمای کاربردی است به همین دلیل به بحث پیرامون انواع و تکنولوژی های منسوخ شده ( مانند اتو خشک و کفه های استیل و … ) نمی پردازد .

 

 

 

انواع اتو

وسایلی که برای اتو کردن لباس استفاده می شوند به قرار زیر هستند .

  • اتو بخار ( معمولی )
  • اتو مخزن دار ( اتو بخار مخزن دار )
  • اتو پرس ( اتو پرسی )
  • اتو بخار ایستاده ( بخارگر لباس )
  • اتو مسافرتی

سوال اساسی که ما در پی جواب آن هستیم این که اولا خرید از کدام یک از دسته بندی زیر برای ما مناسب است و ثانیا کدام مدل و مارک با توجه به نیاز ها و محدودیت های ما بهتر است ؟ اجازه بدهید یک به یک به بررسی هر یک از موارد بالا بپردازیم .


اتو بخار

اتو بخار از رایج ترین انواع اتو است و شاید بتوان گفت که همان نسخه ی به روز شده‌ی اتو های زغالی است که مادر بزرگ ها سال ها از استفاده می کردند .

پرفروش ترین برندهای بازار اتو بخار تفال و اتو بخار فیلیپس هستند . اتو بخار بوش ، اتو بخار دلونگی و بقیه در رتبه های بعدی قرار دارند . در این زمینه رقابت اصلی بین تفال و فیلیپس است .

اتو بخار تفال ۳۹۳۰ ( Tefal FV 3930 )

نکات مهم در خرید اتو بخار ( معمولی )

قدرت ( وات ) قابل قبول : دقت فرمایید که برای انتخاب یک اتوی مناسب فقط نباید به وات آن توجه کرد . این امر در مورد همه ی لوازم خانگی صدق میکند . پس از این به بعد هر گاه صحبت از وات دستگاه شد به دنبال دستگاهی با وات قابل قبول باشید . برای اتوهای بخار دستگاه های ۲۰۰۰ وات به بالا قابل قبول محسوب می شوند . این قابل قبول بودن از آنجایی اهمیت پیدا میکند که اگر گزینه ی ” وات بیشتر دستگاه بهتر” را قبول کنیم در نهایت بسیاری از اتوهای بی کیفیت چینی در رتبه ی برتری قرار میگیرند . پس حتما دقت کنید دستگاه لوازم خانگی که انتخاب می کنید در بازه ی قابل قبولی از قدرت قرار داشته باشد و سپس به بررسی سایر مزیت ها بپردازید .

وزن اتو : یکی دیگر از عوامل مهم در استفاده مناسب از اتو است . اتوی بخاری که خریداری میکنید نباید خیلی سبک باشد که در این صورت به درستی لباس را اتو نمی کند و یا نباید خیلی سنگین باشد که اتو کشیدن سخت و نفسگیر شود . وقتی در حال انتخاب از بین برند های معروفی همچون تفال و فیلیپس هستید خیلی نباید نگران استاندارد ها باشید . تقریبا همه ی اتو های بخار در بازه ی مناسبی از وزن قرار می گیرند . اما اگر از قدرت بدنی بالایی برخوردار نیستید پیشنهاد میکنیم انواع دیگر اتو مانند اتو پرسی ، اتو مخزن دار و یا اتو بخار ایستاده را انتخاب نمایید .

بهترین راه برای مشخص شدن این موضوع یک آزمایش ساده با اتوی تفال و یا فیلیپس یکی از نزدیکان است . حتما یک یا دو لباس با ضخامت های مختلف را با این اتو ها اتوکشی کنید تا تقریبا متوجه شوید که آیا این نوع اتو مناسب شما هست یا خیر .

دقت کنید که در دست گرفتن اتو در هنگام خرید ایده ی خوبی نیست چون اتوکشی یک پروسه ی زمان بر است و وزن اتو باید در حین عمل اتو کشی سنجیده شود .

ضد چکه : داشتن سیستم ضدچکه ( یا آنتی دراپ ) اجباری نیست ولی یک گزینه‌ی خوب است و می تواند از خیس شدن لباس بر اثر نشت آب داخل محفظه اتو ، جلوگیری کند .

خاموش کن خودکار : این ویژگی سبب می شود که اتو به طور خودکار بعد از مدتی بدون استفاده بودن ( در حالت عمودی ) به طور خودکار خاموش شود. البته خاموشی خودکار در اتوهای گران قیمت مزیت دیگری نیز دارد و بدین معنی است که اگر کف اتو به مدت چند ثانیه روی پارچه لباس بدون حرکت باقی بماند اتو به طور خودکار خاموش می شود و از سوختن لباس جلوگیری می کند .

جنس کف اتو : در گذشته از کفی های آهنی و بعد از آن استیل در اتو ها استفاده میشد. کفه خوب اتو مدت ها به عنوان یک دغدغه ذهنی برای خریداران مطرح بود و به عنوان مهم ترین عامل در خرید اتو مطرح می شد ، اما در سال های اخیر و با سرمایه گزاری شرکت های بزرگ بر روی تحقیق و توسعه بر روی کفی های اتو این مشکل نه تنها به طور کامل رفع شده بلکه می توان گفت در حال حاضر تمامی کفی های اتو های برند های مشهور از کیفیت قابل قبولی بر خوردار هستند .

از ذکر سایر نکات همچون تاریخچه و … جهت رعایت اختصار خودداری میکنیم . اگر علاقه به مطالعه بیشتر دارید می توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید .  همچنین می‌توانید برای یادگیری اتوکشی از این مقاله استفاده کنید .


بهترین کف اتو بخار کدام است ؟ سرامیک یا تفلون ؟

علی رغم توضیحات بالا ، شاید هنوز این سوال برای شما مطرح باشد که کدام کفی بهتر است . در اینجا توضیحی کلی در مورد نحوه ی تولید و ارائه به بازار این محصولات می دهیم .

بعد از کفی های استیل ، تولیدکنندگان بزرگ اتو بخار ، از روکش های سرامیکی بر روی استیل و یا فن آوری های مشابه برای نتیجه گیری بهتر استفاده کردند و هر ساله این فن آوری ها را بهینه کردند . هدف از این کار تجربه ی اتوکشی بهتر با لغش مناسب تر اتو بر روی انواع پارچه و مقاوت بیشتر در مقابل خط و خش بود . در حال حاضر بخش های تحقیق و توسعه برند های مشهور ، هر ساله فن آوری های جدید و حتی ترکیبی از چند فن آوری را برای دستیابی به این هدف ، معرفی می نمایند .

برای مثال چند سال پیش تفال تکنولوژی UltraglideTM Durilium را به عنوان آخرین دستاورد این شرکت در زمینه تولید کفی های اتو معرفی کردم ، اما در حال حاضر آخرین فن آوری این شرکت GlideProtect نام دارد .

همین رویه برای براون هم تکرار شده است . روکش های Eloxal شرکت براون که مقاوت آن در برابر خط و خش نسبت به استیل دو برابر بود در سال جدید با روکش های Saphir جایگزین شد . روکش های Saphir چهار برابر مقاوت بیشتری نسبت به کفی های استیل دارند .

همچنین فیلیپس اعلام کرد که آخرین صفحات استفاده این شرکت با نام T-ionicGlide نسبت به صفحات SteamGlide از نظر ضد خش بودن ۲۵ درصد مقاوم تر شده است و همچنین ۲۵ درصد لغزش بر روی پارچه بهبود یافته است .

به صورت کلی میتوان گفت که جای نگرانی برای کیفیت کفی دستگاه های جدید وجود ندارد و این کفی ها هر سال بهبود پیدا می کنند و رقابت بین برند های مختلف آنقدر نزدیک است که تقریبا نمی توان برای آن برنده ای در نظر گرفت.


اتو بخار هوشمند و اتو بخار شارژی :

اتو بخار هوشمند توسط چند شرکت از جمله تفال و فیلیپس به بازار عرضه شده است . اما به دلیل جدید بودن این مدل ها و عدم رضایت کافی مشتریان فعلا در خرید این نوع اتو ها دقت مضاعف بفرمایید . در این نوع اتوها تنظیمات دما و تشخیص نوع پارچه بر عهده خود دستگاه می باشد و شما کنترلی بر روی آن ندارید . مانند فیلیپس ۴۹۲۹ و تفال ۴۹۷۰  .

همچنین اتوهای شارژی که شرکت هایی مانند تفال عرضه کرده اند بسیار جدید بوده و اطلاعات کاملی از میزان و مطلوبیت عملکرد دستگاه در دسترس نیست . مانند تفال ۹۹۷۰

نکات کم اهمیت در خرید اتو :

چرخش سیم ۳۶۰ درجه :  این گزینه در اتوهای فیلیپس وجود دارد . و بعضا برای تخریب دیگر برندها مورد استفاده قرار میگیرد . وجود این گزینه باعث می شود ، سیم اتو در هنگام اتوکشی پیچ نخورد و دست و پای شما نبندد و به راحتی بتوانید عمل اتوکشی را انجام دهید.

در واقع این پیچ نخوردن سیم و در دست و پا نبودن سیم در هنگام اتوکشی در همه ی برند های معتبر دیگر نیز ( حتی در مدل های ارزان آن برند ها ) پیش بینی شده است . لذا بدون نگرانی از داشتن یا نداشتن سیم ۳۶۰ درجه می توانید از برند هایی همچون تفال ، رونتا ، بوش و دلونگی و … انتخاب نمایید .

وات بالاتر بهتر است :  به دلیل اهمیت موضوع این مطلب را بار دیگر یادآوری می کنیم که وات بالاتر همیشه بهتر نیست و اگر قدرت دستگاه در بازه ی قابل قبول باشد ، کافی است . علاوه بر این ، در عمل ، تفاوت چندانی بین اتوکشی با اتوی ۲۱۰۰ تفال و ۲۲۰۰ تفال و حتی ۲۳۰۰ تفال وجود ندارد . مثال دیگر حتما یک اتو ۲۰۰۰ وات با امکان بخار مضاعف از یک اتوی ۲۲۰۰ وات بدون این امکان بهتر است. پس برای یک انتخاب هوشمندانه یک بازه ی قابل قبول برای وات دستگاه در نظر بگیرید و سپس به بررسی بقیه ی موارد بپردازید . برای اتو همان طور که در بالا به آن اشاره شد حدود ۲۰۰۰ وات به بالا قابل قبول است .


بهترین مدل های اتو بخار

اتوهای تولید شرکت تفال اکثرا ساخت فرانسه هستند (به جز بعضی مدل های محدود مثل ۱۳۱۰ و ۳۷۴۰ )و اتوهای فیلیپس در اندونزی ساخته می‌شوند . در ادامه چند مدل محبوب در بازه های مختلف قیمت معرفی می نماییم .

اتوی خوب ( قیمت ارزان ) : تفال مدل های ۳۹۲۵ ، ۳۹۳۰ ، ۳۸۴۵ ،  ۴۹۱۱ و فیلیپس مدل های ۲۹۸۱ ، ۲۹۸۲ ، ۲۹۸۴

در این میان اتوی ۳۹۳۰ به دلیل داشتن قطع کن اتوماتیک نسبت به بقیه ترجیح دارد .

اتوی خوب میان‌رده ( قیمت متوسط ) : بهترین اتو در این رنج ۵۳۷۵ تفال است که با این که یک اتوی میان رده به حساب میآید ولی بسیاری از مزیت های اتو های گران قیمت را دارا می باشد . علاوه بر این مدل می توانید از تفال ۹۶۰۳ یا ۵۵۴۶ و همچنین فیلیپس ۲۹۸۸ یا ۳۸۲۰ دیدن فرمایید .

اتوهای عالی ( گران قیمت ) : اتو تفال به طور کلی سری ۹ ( که مدل آنها با ۹ شروع میشود مانند تفال ۹۶۵۰ ) و اتو فیلیپس سری ۴۸ ( که با ۴۸ شروع میشوند مانند فیلیپس ۴۸۸۷ ) عالی هستند و می توانید از بین آنها بنا به سلیقه خود با خیال راحت انتخاب کنید.

 



اتو مخزن دار
( اتو بخار مخزن دار )

اتو مخزن دار در گذشته در خیاطی ها و تولیدی های لباس استفاده میشد . با گذشت زمان و پیشرفت فنی این دستگاه ها نوع خانگی آنها نیز به بازار آمد .

اتو بخار مخزن دار با این که شبیه به نوع معمولی آن است ولی یک تفاوت اساسی دارد . در این نوع اتو ها صاف کردن لباس بیشتر بر قدرت بخار متکی است . بر خلاف اتوهای معمولی که نقش اصلی را وزن اتو ، فشار و لغزیدن کفه ی اتو بر روی پارچه ایفا می کند .

در حقیقت در اتوهای معمولی بخار ، بخار آب به کمک وزن اتو میآید و باعث صاف شدن بهتر می شود . ولی در اتوهای مخزن دار ، وزن اتو به قدرت صاف کنندگی بخار آب می آید .

اگر به دنبال سریع ترین و بهترین نوع اتو کردن می گردید استفاده از یک اتو بخار مخزن دار را توصیه می کنیم .

از برندهای مطرح در بازار می توان به اتو مخزن دار تفال ، براون و فیلیپس ، دلونگی و بوش اشاره کرد . بایترون و فلر با فاصله در رده های بعدی هستند .

در حال حاضر کامل ترین رنج این محصولات متعلق به تفال است و همگی ساخت گشور فرانسه می باشند . با توجه به سابقه ی درخشان این برند می توانید با خیال راحت بر اساس قدرت خرید خود از بین مدل های اتو مخزن دار تفال انتخاب نمایید .

همچنین برای مشاهده قیمت اتو مخزن دار سایر برند ها اینجا را کلیک کنید .

 



اتو پرس ( اتو پرسی )

در سال های اخیر انواع جدیدی از اتوها به بازار آمده که طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد . طرفداران اتو پرس عنوان می کنند که در هر بار فشار آوردن سطح زیادی از لباس اتو می شود و خیلی عمل اتوکشی نسبت به اتوبخار معمولی راحت تر است .

در مقابل منتقدان عنوان می کنند که این نوع اتو برای بعضی از انواع لباس مناسب نمی باشد و حتی لباس هایی مانند پیراهن را هم که می توان با این دستگاه ها اتو کرد ، کناره دکمه ها و بعضی نقاط دیگر را خوب اتو نمی کند و باید با یک اتوی معمولی این نقاط را صاف کرد .

اتو پرس بایترون BSI 9 XL همراه با پایه و پنل لمسی

 

به نظر میرسد که بهترین راه برای اینکه متوجه بشوید شما جزو کدام دسته هستید این است که از ۳ یا ۵ نفر از آشنایان ( یکی کافی نیست ) که اتوپرسی تهیه کرده اند نظرشان را جویا شوید و حتی الامکان با دستگاه آنها کار کنید . بعد از آن قادر خواهید بود مشخص کنید که شما جزو کدام دسته ( منتقد یا طرفدار ) هستید .

بهترین مارک اتو پرس عبارتند از اتو پرس ژانومه ( فعلا موجود نداریم ولی می تونید مدل ها را با مشخصات ببینید )، اتو پرس بایترون ، بکو و رادکس و دومینو .

به طور کلی قیمت اتوی پرسی از اندازه صفحات کوچک به بزرگ افزایش می یابد و همچنان که اندازه ها بزرگ تر می شوند امکانات هم افزایش می یابند . برخی از مدل ها بخار از کف هستند و برخی دیگر بخار از بالا و برخی مدل های گران قیمت تر از هر دو جهت بخاردهی می کنند . هر کدام از مواردی که نام بردیم طرفداران و منتقدان خود را دارند مثلا برای بخار از پایین عنوان میشود که چون اتوشویی ها بخار از کف دارند پس بخار از کف بهتر است . در مقابل منتقدان عنوان می کنند بعضی اتوشویی ها دستگاه بخار از بالا دارند و بخار از بالا بهتر جواب میدهد . منتقدان بخار از هر دو جهت می گویند که این نوع دستگاه ها زودتر خراب می شوند .

خانه بازار تصمیم گیری در مورد خرید اتو پرسی را بر عهده خود شما می گذارد ، حال سوال اینجاست که اگر قرار است یکی اتوی گران قیمت پرسی تهیه شود که در کنار آن هم باید یک اتوی معمولی خرید ، چرا به جای آن یک اتوی مخزن دار تفال ، براون یا فیلیپس تهیه نشود .

 



اتو بخار ایستاده ( بخارگر لباس )

اگر به یاد داشته باشید در قسمت اتوبخار مخزن دار به این نکته اشاره کردیم که تمرکز اصلی این دستگاه ها بیشتر در استفاده از بخار آب است و وزن اتو نقش کمتری بازی می کند ( در مورد اتوبخار های معمولی برعکس بود ) . در مورد بخارگر های ایستاده باید عنوان کنیم که این دستگاه ها ۱۰۰ درصد بر قدرت بخار تکیه می کنند و نقش وزن کفه در این دستگاه ها صفر است .

در واقع از چپ به راست به میزان نقش صاف کنندگی بخار آب در اتوها افزوده می شود .

(۱۰۰ درصد تکیه بر بخار آب) بخارگر ایستاده ………………..اتو بخار مخزن دار ……………………. اتو بخار معمولی………. اتوهای خشک ( ۱۰۰ تکیه بر وزن اتو )

 

اتو بخار ایستاده بیشتر برای صاف کردن لباس های حساس و پارچه های آهار استفاده می شوند و برای اتو کردن لباس های ضخیم مناسب نیستند .

بخارگر فیلیپس 502 ( Philips GC 502 )
اتو بخار ایستاده فیلیپس ۵۰۲

 

بهترین مارک بخارگر موجود در بازار می توان به بخارگر تفال ، بخارگر فیلیپس و بخارگر بایترون اشاره کرد . اگر فرصت کافی برای مقایسه یک به یک محصولات را ندارید از بین ۴ محصول تفال ۶۲۰۰ ، فیلیپس ۶۷۰ ، فیلیپس ۶۱۸ و بایترون ۴۰۵ انتخاب نمایید.

بخار گر فیلیپس ۵۰۲ و ۵۳۵ نیز قیمت مناسبی دارند .

در زمان نوشتن این راهنما ، کلیه بخارگر های معروف موجود در بازار ساخت چین هستند.

 



اتو مسافرتی

اتو مسافرتی ، اتو هایی کوچک و کم حجم ، مناسب برای مسافرت هستند . انتظار زیادی از لحاظ قدرت از این اتوها نمی توان داشت ولی برای یک مسافرت چند هفته ای مناسب هستند . برای مشاهده قیمت اتو مسافرتی کلیک کنید .

 



در نهایت بهترین اتو کدام است ؟

جواب این سوال بسته به میزان هزینه و همچنین انتظار شما از دستگاه انتخابی دارد . برای اتوکردن لباس عروس ، نامزدی و لباس های حساس حتما اتو بخار ایستاده ( بخارگر ایستاده ) تهیه کنید . اگر برای استفاده عمومی به دنبال تهیه دستگاه هستید و محدودیت مالی ندارید حتما اتو مخزن دار تهیه کنید و اگر یک اتوی با قیمت مناسب میخواهید یک اتوی بخار معمولی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود . اگر قبلا از اتوی پرس استفاده کرده اید و با آن راحت هستید ، می توانید به تهیه ی یک اتوپرس نیز فکر کنید .

شما از چه اتویی در منزل یا محل کار استفاده می کنید ؟ کدام یک از اتوهای نام برده شده را بیشتر می پسندید ؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان خود در قسمت نظرات در میان بگذارید .

۱۳۹۶-۱۲-۰۵

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 + = 74


has been added to your cart.
Checkout
راهنمای خرید خانه بازار